IZ NOVOG BROJA

Ratni spektakl bez emocija i truda

Slashfilm
04.02.2020.
u 08:04

Bliži zabavnom parku nego pravoj ratnoj drami, „Midway“ je uzbudljiv akcijski spektakl nezanimljive priče i šablonskih likova.

Martin Scorsese, jedna od najvećih redateljskih legendi, redatelj filmova „Pokojni“, „Dobri momci“ i „Taksist“, nedavno je izjavio kako su Marvelovi superherojski filmovi bez duše i bliži zabavnim parkovima nego filmovima. Svi smo gledali ili barem čuli za te filmove kojima je cilj trenutna instant zabava.

Naravno da mi u ovom broju nećemo pisati o jednom takvom filmu, ali najnoviji film Rolanda Emericha „Bitka za Midway“ ostavlja sličan dojam. U „Bitci za Midway“ prikazana je jedna od ključnih pomorskih bitaka Drugog svjetskog rata u kojoj je SAD nanio velike gubitke Japanu i preokrenuo smjer cijelog rata. Iako u glavnim ulogama ima poznata imena kao što su Woody Harrelson, Aaron Eckhart i Dennis Quaid, naglasak je nažalost stavljen na vizualni dio priče kako bi se stvorio zabavan i uzbudljiv akcijski spektakl. To je vrlo naivan potez jer su specijalni kompjuterski efekti stavljeni na prvo mjesto, a izgradnja likova i dramatičnost u potpunosti zapostavljena. Iako to nije nužno loše, film je doživljajno bliži 3D vožnji roller coasterom nego pravoj filmskoj umjetnosti, a ujedno i pati od velikog nedostatka inovativnosti i smislenih likova.

Za film kojemu je pomorska bitka kod Midwaya u samom naslovu i središtu priče, potrebno je jako dugo vremena koje i sporo prolazi kako bi konačno stigli do spomenute bitke. Film počinje s američkim atašeom u Japanu Laytonom (Patrick Wilson) koji ne uspijeva predvidjeti i spriječiti napad na Pearl Harbor koji se događa na početku filma. Kako nastavlja rad u obavještajnoj službi, Layton dobije informacije od kriptologa da Japanci pripremaju iznenadni napad na Midway i uz puno muke uspijeva nagovoriti novog admirala Nimitza (Woody Harrelson) da pripreme zamku za japansku flotu. Prilično jednostavno, zar ne? Glavni problem je u tome što sve dosad navedeno predstavlja većinu filma, dok je sama bitka samo veliko finale. Kao što je to često sa ovakvim filmovima, bitka za Midway je prikazana iz svih mogućih kutova i slojeva američke vojske pa su tako skoro jednaku minutažu dobili admiral, viceadmiral, kontraadmiral, vođa eskadrile bombardera, piloti u istoj eskadrili, mehaničari itd.

Cijeli tekst pročitajte u novom broju VP-a koji je u prodaji od 4. siječnja 2020.   


 
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije