IZ NOVOG BROJA

Prvi puta kao tragedija, drugi puta kao farsa

Quad Productions
11.04.2018.
u 07:23

Kontroverzna i urnebesna satira o borbi za sovjetski tron nakon Staljinove smrti.

Dana 23. siječnja 2018., svega 48 sati prije planiranoga početka tamošnjeg prikazivanja filma „Smrt Staljina“, u Rusiji je iza zatvorenih vrata organizirana projekcija filma za niz zastupnika Dume, predstavnike Ruskoga povijesnog društva i Ministarstva kulture te nekoliko istaknutih pripadnika ruske filmske industrije.

Rezultat projekcije je zabrana prikazivanja filma u Rusiji, to jest povlačenje njegova certifikata za distribuciju, uz ocjenu da film namjerno iskrivljuje i ocrnjuje rusku povijest, vrijeđa ugled i dostojanstvo ruskoga naroda i propagira rusku inferiornost u odnosu na Zapad te prikazuje sovjetske borce iz Drugoga svjetskog rata u lošem svjetlu – a sve to neposredno prije proslave 75. godišnjice Bitke za Staljingrad!

Zabranama su se uskoro pridružili Kirgistan i Azerbajdžan; nekoliko je moskovskih kina, doduše, organiziralo projekcije, tvrdeći da nisu primili informacije o povlačenju certifikata, na što je Ministarstvo kulture odgovorilo podizanjem tužbi protiv istih. S druge strane, europski i američki filmski kritičari mahom sipaju hvalospjeve, a i publika tih zemalja dobro ga je prihvatila. Kontroverzija je, dakle, napretek, a dodamo li još podatak da navedeni film u suštini nije ozbiljna drama, već crna komedija, jasno je da je pred nama uistinu neobično ostvarenje.

Radnja filma smještena je 1953. godine: nakon godina brutalne vladavine, sovjetski vladar Josif Visarionovič Staljin umire od posljedica moždanog udara, nakon čega odmah počinje borba ostatka sovjetskog vrha za poziciju nedavno preminuloga velikog vođe. Iako bi prema ranije uspostavljenim procedurama moć trebala dospjeti u ruke Staljinova zamjenika Georgija Maljenkova, prava se borba za vlast odigrava između prvog sekretara partije Nikite Hruščova i šefa NKVD-a Lavrentija Berije. Kada biste pisali scenarij za filmsku komediju, pa makar ona bila i crnohumorna satira, vjerojatno vam ne bi palo napamet smjestiti je u gore navedeno razdoblje, no to je uspjelo britanskom redatelju Armandu Iannucciju, kojemu je doduše kao predložak za scenarij poslužila francuska grafička novela „La mort de Staline“. Iannucci je ispekao svoj zanat vrsnog satirista kroz uspješnu humorističnu seriju „Veep“ i film „In the Loop“, za čiji je scenarij bio nominiran i za Oscara, no ovdje se vinuo u nove visine gradeći vlastitu verziju događaja nakon smrti sovjetskog lidera (doduše, uz pomoć još trojice scenarista), koja se na svoj stripovski predložak oslanja tek u
osnovama.

Cijeli tekst pročitajte u novom broju VP-a koji je u prodaji od 5. travnja 2018.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije